ההתמודדות שלי עם שחלות פוליציסטיות

הכל התחיל לפני אחת-עשרה שנים- אני ובעלי היקר היינו נשואים טריים ורצינו תינוק משלנו. הפסקתי לבלוע את הגלולות, הגיעה וסת, ולאחר חודשיים גיליתי שאני בהריון. שמחנו בטירוף, אבל זה לא נמשך הרבה זמן. לאחר שבוע התגלה שההריון לא תקין, ועברתי הפלה ספונטנית. ואז הרצון להרות רק התגבר, ודי השתלט עלי- בדיוק מה שקורה שמנסים הרבה ולא מצליחים.

הייתי עצבנית ומתוחה, ובעלי הציע לי ללכת לשיעורי יוגה כדי להירגע. הוא לא ידע שזה ישנה לי את החיים… מאז ועד היום היוגה מלווה אותי בכל שלבי החיים.

ניסינו להקלט במשך שלושה חודשים, הוסת לא היתה סדירה – היא הופיעה פעם בחודשיים שלושה, תופעות הלוואי היו נוראיות – הפנים שלי התכסו בפצעים גדולים ומוגלתיים בגלל הסערה ההורמונלית. אז גם התחלתי עבודה חדשה, והחלטתי לעשות הפסקה מהכל במשך חצי שנה ולהתמקד בעבודה. כדי להעלים את הפצעים מהפנים חזרתי לגלולות.

לאחר חצי שנה שוב הפסקתי את הגלולות- קברתי אותן ליד שיחי הוורדים, ובאותה השנה היתה פריחה מרהיבה. כמה ימים לאחר ההפסקה התחיל כאב בטן נוראי, שהתגלה כציסטה ענקית. הופניתי למיון, לקחתי עוד תרופות הגיעה הווסת…

ואז החלטתי להעזר בדיקור סיני. התחלתי טיפול בדיקור סיני שארך שנתיים אצל מדקרת מופלאה שמלווה אותי עד היום בכל פעם שמשהו בגוף יוצא מאיזון. שתיתי פורמולות צמחים סיניות, שיניתי תזונה ו… נאדה כלום לא קרה (הריון), הווסת נהיתה אומנם סדירה אבל לא נקלטתי – כנראה מרוב לחץ. עברתי 2 סיבובי איקאקלומין שעשו לי גלי חום והתקפי מצב רוח, רירית דקה ועוד זוועות. ההקלה היחידה מתופעות הלוואי היתה בטיפולי הדיקור. הרופאה שלי החליטה שאני צריכה לעשות עוד סיבוב של איקאקלומין, ובזאת נפרדתי ממנה. עברתי למרפאת פוריות של אסף הרופא. זאת היתה ליגה אחרת – כל כך יותר מיקצועי מהרופאים בקהילה. אחרי שיחה קצרה עם הרופא ויתרו לי על האיקאקלומין ועברתי לזריקות. ההזרעה הראשונה לא נקלטה, ואני ממש נשברתי. ונוצרו שוב ציסטות והפסקה בין הטיפולים. החלטנו שאם ההזרעה השניה לא מצליחה ניסע לטיול לנפאל. ו… מרפי. ההזרעה השניה נקלטה! היום העוברית הקטנטנה הזאת כבר בת אחת עשרה וחצי, ילדה יפיפיה וחכמה. אחרי הלידה שלה הווסת התייצבה על שישה שבועות

אחרי שנתיים – רצינו עוד ילד ונקלטתי בהזרעה הראשונה! נולדה אחות לילדה הבכורה. לאחר הלידה השניה הווסת התייצבה על שלושים וחמישה ימים. עברה עוד שנה וקצת והתחלתי לתכנן את הילד השלישי, תכננתי מתי נלך להזרעות וכו', אבל הווסת איחרה… כל סימני ההריון האופייניים הופיעו. גיליתי שאני בהריון הפתעה. נולדה עוד נסיכה. היום אני אמא לשלוש בנות מופלאות.

יש לי שלוש תובנות עיקריות מהדרך שעשיתי כדי להיות אמא:

  1. ברפואה הקונוונציונאלית לא יודעים להתמודד עם התסמונת של השחלות הפוליציסטיות – לכל דבר יש כדור או תרופה שתשקיט תסמין אחד, אבל תעורר שלושה אחרים… אחרי שהגעתי לאיזון, המדקרת שלי אמרה שאם אחזור להשתמש בהורמונים מכל סיבה שהיא, אני אחזור אחורה בדרך שעשיתי. אפשר ורצוי להשתמש בהורמונים נקודתית, במקרים מאוד ספציפים, אבל בהחלט לא כדי לפתור בעיות ממושכות. לשם כך צריך לאזן את הגוף. האיזון ההורמונאלי במקרה שלנו בכלל לא פשוט – וזה מוביל אותי לשני הסעיפים הבאים:
  2. שינוי תזונה – כמה שפחות סוכר ופחמימות פשוטות. אצל נשים עם שחלות פוליציסטיות נושא רמת הסוכר בדם קריטי מאחר והוא משבש את המחזור בהרבה מקרים, ולנשים פוליציסטיות יש סיכון מוגבר ללקות בסכרת. ברגע שהפחתתי 80% מצריכת הסוכר והפחממות המחזור שלי הסתדר לבד! התמקדתי באוכל מבושל, מרקים, ירקות ופירות. אם יש לי תשוקה עזה למתוק אני אוכלת משהו קטן שאני קונה בחוץ- אף פעם אין סטוקים בבית.
  3. פעילות גופנית – במקרה שלי יוגה. הפעילות משפיעה לטובה על התמונה ההורמונאלית, מורידה את רמות הסוכר והסטרס בגוף ובכלל תורמת רבות. התעמקתי בנושא היוגה מתוך משיכה ואהבה לנושא, למדתי יוגה נשית אצל מירה ארצי פדן. היוגה הנשית מטפלת בהרבה בעיות בתחום הנשי, ובפרט בבעיות פוריות ושחלות פוליציסטיות. כיום אני מטפלת בעזרת היוגה הנשית בקשיי פוריות, ואני מלווה את התלמידות שלי כל הדרך עד הלידה בעזרת היוגה ובלידה עצמה כתומכת לידה (דולה).

אני מזמינה אותך לגלות את הדרך שלך.

צאלה